Resepi Roti Hotdog Pintal

Lihat gambar di bawah 3 hiris bahagian tepi kiri dan kanan doh lihat dalam gambar di bawah. 3 4 cawan susu segar sejuk.

Pin On Kek Karamel

Cawan air suam.

Resepi roti hotdog pintal. Kita yang buat dia kan tapi roti tu kenalah menjadi. Saya sapukan dengan pure butter mentega asli untuk dapatkan rasa yang lebih sedap. 1 paket yis 2 sudu besar gula 1 sudu besar mentega 1 sudu besar susu sejat garam secukup rasa 3 4 cawan air suam 2 cawan tepung gandum.

Sediakan cawan air suam panas kemudian lacutkan 1sk gula. Terus kan uli atau lambung doh hingga doh licin elastik lembut. Gaulkan tepung gandum bersama gula serbuk penaik dan juga garam.

Jika anda adalah penggemar roti anda patut mencuba resepi roti sosej pintal ini. Biskut coklat chips rangup resepi chef hanieliza. Garam secukup rasa.

Yeast 2 audu besar. 2 cawan tepung gandum tepung roti cawan air suam 2sb susu tepung optional 2sb gula pasir kastor 2sb susu pekat manis 1sb mentega cair 1 telur dipukul asingkan 1sb telur untuk sapuan atas bun kurang paket yis mauripan secubit garam sosej dilecur cara cara. Serbuk roti optional cara cara membuat corn dog.

Roti pintal pelbagai roti lembut dan gebu yg boleh dihasilkan dgn basic dough. 2 cawan tepung gandum beli online di sini. Tepung gandum 4 cup.

Lebih sedap daripada yang kita beli kat kedai. Apam balik menu minum petang. Cuma atasnya disapu dengan butter yang banyak dan di tabur gula.

Yang pasti tetap sedap dan lembut. Uli sampai menjadi doh. Gula 4 sudu kacau dan tunggu selama 15 minit.

Pintal ikut kreativiti anda. Bagi penggemar keju bolehlah tabur keju mozzarella atasnya. Nak letak atau tambah sos cili dan mayonis pun boleh jugak.

Rvc deco idea untuk deco red velvet cake. Mentega 2 sudu. Untuk mendapatkan roti yang lembut doh perlu di uli lama.

1 sudu besar mentega. Tapi tak perlu uli berterusan. 2 sudu besar gula beli online di sini.

Lagi lama uli lagi lembut roti ni. Lihat gambar di bawah 2 canai doh bentuk bujur dan letak 1 batang sosej di atasnya. Resepi roti sosej pintal.

2 sk serbuk penaik. 1 cawan tepung gandum. Susu pekat manis 1 sudu.

Lagi banyak butter lagi sedap. Jika masih melekat. 1 sudu besar susu sejat beli online disini.

Masukkan bahan bahan seperti yis garam dan gula bersama air suam. Boleh rehatkan doh sekejap lebih kurang. 1 setelah doh diuli hingga kenyal timbang doh 50g setiap satu dan bulatkan.

Bahan bahan untuk resepi corn dog. Seorang wanita berkongsi satu resepi membuat roti pintal tanpa menggunakan telur. Air suam 1 cup.

Masukkan telur dan juga susu segar. Biarkan selama 10 minit. Esok ahad masih cuti lagi.

1 paket yis beli online di sini. Resepi roti golok ni sama macam roti biasa jugak. Katanya di laman facebook mahn.

Cara membuat roti sosej pintal. Lepastu tuang yis tunggu dalam 10 15 minit sampai yis kembang. Nak pintal cara ni pun boleh.

Ni dia resipi roti sosej pintal yang biasa korang nampak kat kedai bakeri. Kemudian campur adunan tadi dengan tepung dan mentega.

Pin On Resepi Kue Mue

Pin On Resepi Kue Mue

Resipi Roti Sosej Bread Recipes Cooking Recipes Recipes

Roti Sosej Mini Roti Bread Recipes Homemade Bagel Recipe

Roti Sosej Mayo Food Burger Bread Roti

Roti Sosej Teratak Mutiara Kasih Food Roti Food Dishes

Pin On Bread

Roti Goreng Lilit Pintal Roti Hot Dog Buns Food

Tags:

Leave a Reply